Elev ABC

Kære nye elever

I ønskes velkommen til nogle forhåbentlig spændende og udbytterige år på Skive Gymnasium & HF.

Denne Elev-ABC skulle gerne hjælpe jer igennem den første forvirrende tid og vil sikkert være god at slå op i igennem hele din gymnasie- eller HF-tid.

Hvis du er i tvivl om noget og ikke kan finde svaret i elev-ABC’en, er du altid velkommen til at henvende dig på skolens kontor eller til mig.


Lars Erik Nielsen
Rektor

 

Hvor finder man informationer?

Vi lægger vægt på, at du er så godt informeret som muligt. Her er et overblik over, hvor man finder informationer:

  1. Denne elev-ABC giver dig praktiske og præcise informationer om dagligdagen på skolen.

  2. Her på skolens hjemmeside findes alle generelle informationer og en nyhedsoversigt, der løbende opdateres med nyheder af almen interesse. Her kan dine forældre også finde relevante informationer under punktet [For forældre].

  3. Fra hjemmesiden er der via links adgang til skemaprogrammet [Lectio], hvor du kan finde skema- og lektieoplysninger samt beskeder om interne nyheder. Du kan også se dit eventuelle fravær. Slå op hver dag. Du får et personligt log-in. For nye elever findes et websitet [Newcomer] der indeholder de vigste informationer man har brug for som ny elev.

  4. På skolens [facebookside] kan du læse de seneste nyheder.

  5. Fælles Forum i Store Sal gennemføres efter en særlig plan i formiddagsfrikvarteret. Her gives mange typer informationer fra elever, ledelse og lærere. Fælles Forum er et vigtigt sted for skolens fællesskab.

  6. Skolens officielle opslagstavler og infoskærme i Forhal og i Glasgang Vest er også gode at holde øje med.


Oversigt

A: Adresseændring - Advarsler og sanktioner - Affaldssortering - Aflevering af skriftlige opgaver - Alkohol/rusmidler
B: Bestyrelsen for Skive Gymnasium & HF - Betaling af undervisningsmidler - Bibliotek - Buskort/ungdomskort - Bøger og bogaflevering
C: Café
D: Dimission
E: Eksamen brug af pc - Eksamen HF - Eksamen STX  - Ekskursioner, studierejser og udvekslingsrejser - Elevfester, F.U.C.K. - Elevråd - Elevskabe
F: Fejlmelding - Ferieplan - Forsikring - Forældremøde / forældrekonsultation - Forsømmelser - Fravær - Fritagelse for idræt - Første skoledag
G: Glemte genstande
I: Introtur med 1. årgang - Infoskærm - IT
J: Juleafslutning/Juleløb
K: Kalender - Kantinen - Karakterer og karaktergivning - Kontoret - Klasselærere
L: Lokaleplan
M: Makkerordning - Mobiltelefoner - Mobning
N: Netværket
O: Operation Dagsværk (OD) - Oplading / tilslutning til stikkontakter - Orden og oprydning på skolen - Ordensregler
P: Parkering - Personoplysninger - Psykolog - Puljetimer
R: Rektor - Ringetider - Rusmidelkonsulent - Rusmiddelpolitik - Rygeregler
S: Skemaændringer - Snyd/plagiat - Studiecenter - Studiekort - Studieplan - SU - Sygeeksamen - Sygemelding
T: Tutorer på HF
U: Udmeldelse - Udvekslingselever - UMS
V: Valgfag - Vejledning - Vejledning om din tid efter gymnasiet - Viseaften
Å: Åben Lille Sal - Årsprøver

Adresseændring

Hvis du flytter til en ny adresse, er det meget vigtigt, at du hurtigst muligt meddeler det til kontoret, så de kan kontakte dig, hvis der er brug for det.

[til oversigt]

Advarsler og sanktioner

Hvis du har for stort fravær fra undervisningen og/eller forsømmelser med de skriftlige afleveringer, vil du få en skriftlig tilrettevisning af rektor med henblik på, at du skal ændre din adfærd. Hvis dette ikke hjælper, får du en skriftlig advarsel, og hvis du fortsætter med at forsømme, medfører det sanktioner, der afpasses efter, hvor meget du har forsømt. Du kan som følge af manglende deltagelse i undervisningen og/eller skriftlige forsømmelser erklæres studieinaktiv og kan som sådan miste retten til at modtage SU. Rektor har desuden ret til fx at udelukke forsømmelige elever fra konkrete arrangementer og aktiviteter eller fra undervisningen (hvilket medfører mere fravær). Rektor kan også beslutte, at en forsømmelig elev skal op til eksamen i alle fag det pågældende år, og i særligt graverende tilfælde kan eleven bortvises.

Når du er fraværende, bør du meddele årsag på [Lectio], så skolen kan vurdere, om du passer din uddannelse. Ved længerevarende sygdom skal du aflevere en lægeerklæring (som du eller dine forældre selv skal betale) på kontoret.

[til oversigt]

Affaldssortering

Da vi gerne vil bidrage til at beskytte vores ressourcer og miljø, sorterer vi vores affald, og du bedes hjælpe os med det ved at benytte de røde affaldsspande, der står rundt om på gangene og i klasselokalerne, til papir – og kun papir. De grå, der står ved siden af, bruges til alle andre typer affald (se også afsnittet "Orden og oprydning på skolen").

[til oversigt]

Aflevering af skriftlige opgaver

Du skal aflevere opgaver på det tidspunkt, der er aftalt, men du kan, hvis der er helt særlige forhold, der gør sig gældende, få udsættelse med afleveringen hos din lærer. Afleveringsfristerne for de enkelte fag lægges ved hvert semesters start ind i studieplanen på [Lectio].

Hvis du har været syg eller fraværende af anden grund, på det tidspunkt en opgave skulle afleveres, så kontakt din lærer og få en aftale med ham/hende.

[til oversigt]

Alkohol/rusmidler

Enhver form for brug af alkohol og andre rusmidler på skolen er strengt forbudt – undtagen ved caféer og fester, hvor det er tilladt at drikke øl og breezers. Dette er en fælles politik for alle ungdomsuddannelser, politi og kommune i Skive.

[til oversigt]

Bestyrelsen for Skive Gymnasium & HF

Skive Gymnasium & HF er en statslig, selvejende institution, hvis øverste myndighed er en bestyrelse. Formanden er Dorthe Dalsgaard, medlem af Skive Byråd. Man kan følge bestyrelsens arbejde via skolens [hjemmeside], hvor mødereferaterne offentliggøres – her findes også oversigt med den øvrige bestyrelse.

[til oversigt]

Betaling af undervisningsmidler

Med virkning fra 1. november 2017 vil der årligt blive opkrævet kr. 300,- pr. elev til dækning af kopier, kompendier og diverse undervisningsmaterialer.

[til oversigt]

Bibliotek

På skolens bibliotek i studiecenteret kan du låne bøger, søge oplysninger og få hjælp til at søge materiale fra andre biblioteker.

[til oversigt]

Buskort/ungdomskort

Som elev på Skive Gymnasium & HF kan du søge om at få rabat på den daglige transport til skolen. Du skal gå ind på hjemmesiden [ungdomskort.dk] for at søge via selvbetjening.

Du skal være studieaktiv, for at du kan få rabat. Det er skolen, der afgør, om du er studieaktiv.

Du er tidligst berettiget fra den dag, du taster din ansøgning i selvbetjeningssystemet. Du må regne med op til to ugers sagsbehandlingstid, fra du har tastet din ansøgning, til du modtager en godkendelse. Herefter må du regne med en vis leveringstid, før du får dit ungdomskort fra trafikselskabet. Det er derfor vigtigt, at du søger i god tid, så du når at få dit ungdomskort, før skolen starter.

[til oversigt]

Bøger og bogaflevering

De bøger, du skal bruge i undervisningen, udleveres ved skolestart. Hvis du er syg den dag, klassen får en bog udleveret, skal du selv afhente bogen hos personalet på biblioteket. Husk at skrive navn og klasse i dine bøger. Bøger, du ikke længere har behov for, afleveres i biblioteket.

Så snart du ved hvilke fag, du skal til eksamen i, skal du aflevere bøger i de fag, du ikke skal op i. Hver gang du har været til eksamen i et fag, skal du aflevere bøgerne fra faget samme dag eller

hurtigst muligt herefter. Dette gælder eksamensfag, men ikke årsprøvefag, da du jo næste skoleår skal fortsætte med de fag, du er til årsprøve i. Følg med på [Lectio]!

[til oversigt]

Café

Caféerne arrangeres af et caféudvalg, der består af de elever, der har lyst til være med. Caféen er stedet, hvor man – i et par timer fredag eftermiddag 5 - 6 gange om året - mødes i kantinen eller i slugten, hygger sig, drikker en øl eller vand, spiller spil og nyder lidt musik.

[til oversigt]

Dimission

Den sidste fredag før sommerferien afholder skolen dimission fra kl. 10.00, hvor afgangseleverne får udleveret deres eksamensbeviser under festlige former.

[til oversigt]

Eksamen - brug af computer

Ved eksamen er det både i gymnasiet og på HF tilladt at bruge computer i alle fag, medmindre andet står i fagets bekendtgørelse. Du skal selv medbringe computer med tilhørende strømforsyning samt forlængerledning. Print sker via skolens printere. Husk af medbring en tom og formateret USB-pen. Hvis du ønsker at benytte computer til eksamen i et eller flere fag, skal du også gøre det ved terminsprøverne i de pågældende fag. Ved delprøver uden hjælpemidler i matematik, engelsk og musik er det ikke tilladt at bruge computer. Der orienteres i øvrigt i god tid om reglerne for brug af computer ved eksamen.

[til oversigt]

Eksamen HF

Der afholdes prøver i samtlige fag ved udgangen af det år, hvor undervisningen i faget afsluttes. Der aflægges både skriftlig og mundtlig prøve i følgende fag: dansk A, engelsk B og matematik C og B.

En HF-eksamen omfatter desuden en større skriftlig opgave, der laves i 2.hf.

På eksamensbeviset anføres karaktererne, og eksamensresultatet beregnes som et vægtet gennemsnit af samtlige karakterer på beviset. Fag på A-niveau samt kultur- og samfundsfaggruppen indgår med vægten 2, fag på B-niveau, den større skriftlige opgave og den naturvidenskabelige faggruppe med vægten 1½ og fag på c-niveau med vægten 1. Intet fag kan vægtes med mere end 2, så hvis der er flere karakterer i et fag, deles vægten ligeligt. Det betyder, at et A-niveaufag som fx dansk, der indgår med både en mundtlig og en skriftlig karakter, vægtes hver karakter med 1.

For at bestå eksamen kræves, at det vægtede gennemsnit er mindst 02.

[til oversigt]

Eksamen STX

Afsluttende prøver til studentereksamen, der afholdes i maj-juni, omfatter dels skriftlige, dels mundtlige prøver, der aflægges ved udgangen af det skoleår, hvor undervisningen i fagene afsluttes.

Studentereksamen omfatter for hver elev på 2017-årgangen i alt 10 prøver over de tre år. Har du et ekstra A-fag udløser det en ekstra prøve.

Fordelingen er følgende:

  • Skriftlig og/eller mundtlig prøve i de udvalgte fag på A-niveau.

  • Eventuelt skriftlig prøve i engelsk og/eller matematik på B-niveau.

  • Mundtlig SRP-prøve med udgangspunkt i dit studieretningsprojekt.

  • Mindst 3 mundtlige og 3 skriftlige prøver.

  • Efter 2.g skal du have aflagt mindst 2 eksamener.

Opgaver til skriftlige prøver til studentereksamen stilles af Undervisningsministeriet, og de er fælles for samtlige elever i landet, der skal til studentereksamen i det pågældende fag det år. Det er ligeledes Undervisningsministeriet, der fastsætter, hvilke fag den enkelte elev skal til eksamen i.

De karakterer, man får til eksamen, overføres til eksamensbevisets prøvekarakterkolonne. På beviset findes også en årskarakterkolonne, og eksamensresultatet beregnes som et vægtet gennemsnit af samtlige karakterer på beviset. Fag på A-niveau samt studieretningsprojektet indgår med vægten 2, fag på B-niveau og almen studieforberedelse med vægten 1½ og fag på c-niveau med vægten 1. Intet fag kan vægtes med mere end 2, så hvis der er flere karakterer, deles vægten ligeligt mellem dem. Det betyder fx, at et A-niveaufag som dansk, der indgår med både en mundtlig og en skriftlig karakter, vægtes hver karakter med 1.

For at bestå eksamen kræves, at det vægtede gennemsnit af de medtællende karakterer er mindst 02.

[til oversigt]

Ekskursioner, studierejser og udvekslingsrejser

Det er vigtigt en gang imellem at flytte undervisningen ud af klasselokalerne og ud i ”virkeligheden”, så der arrangeres både kortere og længere ekskursioner i gymnasiet og på HF.

Alle 2.g-klasser får tilbudt en udlandsekskursion:

  • En studietur varer normalt 6 dage og koster i reglen 4-5000 kr. for rejse, ophold og morgenmad. Afvigelser informeres man særligt om.

  • På udvekslingsrejser bor man privat hos en familie, hvis søn eller datter man så har boende, når udvekslingsskolen er på genbesøg i Skive.

Alle 2. HF-klasser får tilbudt en studietur til Tjekkiet. Turen varer normalt 5 dage og koster knap 3000 kr. for rejse, ophold, entreer og morgenmad.

Der kan derudover laves ekskursioner i valgfag og på sproghold, men vi tilstræber både af økonomiske og tidsmæssige grunde, at hver elev normalt kun kommer på højst to udlandsekskursioner.

Der er mødepligt til endagsekskursioner, der ikke koster over 80 kr., mens de længere og dyrere ekskursioner er frivillige. Der arrangeres alternativ undervisning til elever, der ikke deltager, men sådanne rejser gennemføres normalt kun, hvis alle elever vil deltage.

Som deltager i rejser med Skive Gymnasium & HF er man forpligtet på at overholde både de almindelige regler, der gælder for god opførsel og de forskrifter, som lærerne stiller op. Vi opholder os som gæster i et andet land og må derfor indrette os efter de normer og omgangsformer, som er gældende der. Det indskærpes især, at:

  • Der er mødepligt til de aftalte programpunkter.

  • Alle elever skal overnatte på den angivne adresse.

  • Der skal være absolut ro på hotellerne.

  • Det er strengt forbudt at medtage, anskaffe og indtage euforiserende stoffer.

  • Lærerne kan tillade indtagelse af alkohol i perioder. I så fald må der ikke indtages alkohol i overdreven mængde - det er adfærden, der afgør, hvad overdreven mængde er. Stærk spiritus er forbudt.

  • Ingen elever færdes alene - altid mindst to og to!

Overtrædelse af disse regler kan medføre, at den pågældende får en advarsel og bortvises fra skolen i en periode.

[til oversigt]

Elevfester, F.U.C.K.

Der holdes minimum 5 fester om året, hvoraf sommer- og julefesten er de største. Festerne arrangeres af festudvalget, F.U.C.K., der sørger for, at der er live-musik og diskotek til alle festerne. En 1.g- eller 1.hf-klasse rydder op efter hver fest. Til gengæld for deres hjælp får hver af de medhjælpende elever en gratis billet til den næste fest. Hvis man derimod ikke bliver for at rydde op, bliver man blacklistet, hvilket indebærer, at man ikke må komme til den næste fest.

F.U.C.K. står for FestUdvalgets CentralKomite. Arbejdet med at arrangere festerne er omfattende og til tider hårdt, men eleverne i udvalget har det meget sjovt alligevel, og de lærer nye mennesker at kende på tværs af klasser og årgange. Efter 2 års tro tjeneste får man et partoutkort, som giver gratis adgang til festerne i al fremtid.

[til oversigt]

Elevråd

I elevrådet sidder normalt to repræsentanter fra hver klasse, og det har mulighed for at diskutere og tage stilling til alle sager, som vedrører eleverne generelt for derefter at kunne videregive elevernes samlede holdninger og standpunkter til skolens ledelse, som tager disse med i deres overvejelser.

I elevrådet lægges vægt på at holde alle elever oplyst om arbejdet i elevrådet. Elevrådet bestræber sig på at holde møde en gang om måneden, og derudover deltager to repræsentanter fra rådet til møder i skolens bestyrelse.

[til oversigt]

Elevskabe

I kælderen og i Stengården er der et antal elevskabe til fri afbenyttelse, man medbringer selv hængelås. Vi opfordrer jer til at opbevare jakker og evt. idrætstasker i elevskabene.

[til oversigt]

Fejlmelding

Oplever du defekt udstyr / inventar, bedes dette meddeles til pedel@skivegym.dk

 [til oversigt]

Ferieplan

Se skolens hjemmeside [Ferieplan]

[til oversigt]

Forsikring

Skolen har ingen ansvars- / tyveriforsikring for eleverne.

[til oversigt]

Forældremøde - og konsultation for 1.g-klasserne

I starten af september inviteres du og dine forældre til et forældremøde på skolen, hvor rektor og en uddannelsesleder fortæller om skolen og om skolens retningslinjer, skema o.l. Der bliver også mulighed for at høre om studieretninger og fagpakker.

I februar afholdes der forældrekonsultationer, og du får i god tid inden et brev med hjem til dine forældre om arrangementet og elektronisk tidsbestilling på Lectio. Ved konsultationen, får I lejlighed til at tale i enerum med de lærere, I har ønsket at tale med, om dit faglige standpunkt. Du vil også have mulighed for at tale med din studievejleder. Hver konsultation er beregnet til ca. 10 minutter. Hvis der viser sig behov for en længere samtale, kan der ved konsultationen træffes aftale om en ny samtale med læreren.

[til oversigt]

Forsømmelser

Der er mødepligt i gymnasiet og HF. Det betyder, at du har pligt til at følge undervisningen og til at aflevere de skriftlige opgaver, der forlanges, til den aftalte tid. Du har herudover også pligt til at deltage i terminsprøver, årsprøver, ekskursioner o. lign.

[til oversigt]

Fravær

Al fravær fra undervisningen registreres og medtælles. ”Lovligt fravær” eksisterer ikke, med mindre skolen beder dig deltage i en eller anden aktivitet.

Hvis du er syg eller fraværende en dag, hvor der skal afleveres en skriftlig opgave, så tag kontakt til din lærer (pr. e-mail). Forsømmelighed med skriftlige opgaver tæller på samme måde som fravær fra undervisningen.

[til oversigt]

Fritagelse for idræt

Hvis du skal fritages for idræt, skal du henvende dig til din idrætslærer. Hvis du på grund af sygdom har brug for en længerevarende fritagelse fra idrætsundervisning, skal du aflevere en lægeerklæring, hvor lægen skal angive sygdommens art, varigheden og omfanget af fritagelsen. Du skal selv betale lægeerklæringen. Er hindringen for din deltagelse umiddelbart synlig, fx et brækket ben, kan rektor fritage dig helt eller delvis, uden at der kræves lægeerklæring.

Hvis du skal fritages helt for idræt, skal du have et andet fag på C-niveau, der erstatter de manglende timer. Hvis skolen af skematekniske årsager ikke kan tilbyde dig et C-niveau, skal du tage det ekstra fag på anden skole, evt. som aftenundervisning.

[til oversigt]

Første skoledag

Vi lægger her på skolen vægt på, at de nye elever får en god modtagelse, og de gamle elever ruller den røde løber ud og byder på kager, flag og musik.

I øvrigt indledes første skoledag for 1.g og 1.hf onsdag d. 16. august, hvor rektor byder alle velkommen. I går derefter med jeres klasselærere til det lokale, I har fået anvist. Resten af dagen

er planlagt og gennemføres af klassens klasselærere. Den normale undervisning starter næste dag kl. 8.10.

[til oversigt]

Glemte genstande

Alle fundne genstande som tøj, ure, smykker, nøgler og punge afleveres til kontoret, så det er også der, du skal henvende dig, hvis du har mistet noget.

[til oversigt]

Introtur med 1. årgang

I starten af skoleåret kommer du som ny elev på en overnatningstur sammen med resten af din årgang. Programmet består af forskellige aktiviteter, der har til formål at give dig et indblik i den skolekultur, du træder ind i samt at give dig muligheden for at lære dine klassekammerater og de andre på årgangen at kende. Der er mødepligt, og turene er alkoholfrie.

[til oversigt]

Infoskærm

På gymnasiets infoskærme i Forhallen og Glasgangen kan du læse dagsaktuelle meddelelser og mødeindkaldelser, så væn dig til at tjekke dem når du går forbi.

[til oversigt]

IT

Adgangsrettigheder og personlige data
Brugernavn og adgangskode er personligt og må ikke overdrages til andre. Af hensyn til sikkerheden anbefales det at skifte den systemtildelte adgangskode med det samme. Ændring af adgangskode kan ske via webservicen kaldet UMS (se beskrivelse nedenfor). Ved misbrug, eller mistanke om misbrug, skal man øjeblikkeligt underrette IT-afdelingen. Hvis en elev på uretmæssigt vis får adgang til andres data, betragtes dette som misbrug. Ved forsøg på misbrug videregives dette til rektor, som efterfølgende træffer de fornødne foranstaltninger.

Anvendelse af privat udstyr
Opkobling af privat udstyr til gymnasiets IT-løsning skal alene ske trådløst. Der må under ingen omstændigheder tilkobles privat udstyr til skolens IT-løsning ved brug af kabler uden forudgående aftale med IT-afdelingen. Alle PC såvel som MAC m.fl. skal have installeret et fuldt opdateret antivirusprogram samt tilhørende systemopdateringer til operativsystemet. Det er ikke tilladt at anvende P2P-client programmer (Utorrent, BitTorrent, Bearshare osv.) samt andre typer af fildelingsprogrammer. Ad hoc-netværk og lignende netværkstyper er heller ikke tilladt at benytte da dette kan "støje" for skolens trådløse netværk. Hvis eleven ønsker at få support fra skolens IT-afdeling, skal maskinen være renset for denne type software/netværk, ellers kan IT-afdelingen afvise eleven, indtil dette er bragt i orden.

UMS
Webservicen UMS gør det muligt for den enkelte elev at ændre adgangskode, registrere mobilnummer og abonnere på SMS-service. UMS vedligeholder automatisk brugerdata i følgende systemer: Google Apps for Education, Lectio, Netværk, Office 365 og UNI-login. Såfremt du ændrer din adgangskode synkroniseres dette rundt i de pågældende systemer. UMS bliver løbende opdateret med nye moduler. Genvej til UMS findes nedenfor eller via forsiden på skolens hjemmeside.

Tryllehat, netværksdrev, print og EveryonePrint
Programmet Tryllehat (Windows og MAC) giver den enkelte elev mulighed for at opsætte trådløst netværk samt installere netværksprintere mv. Endvidere er det også muligt at benytte online printservice kaldet EveryonePrint. Dette kræver blot at man kan tilgå internettet fra sin enhed samt login. Genvej til EveryonePrint findes nedenfor.

Outlook
Som standard er alle brugere oprettet med en mailboks på skolens mailserver. Mailboksen kan bl.a. tilgås via internettet (Outlook Web Access). Genvej til Outlook Web Access findes nedenfor eller via skolens hjemmeside.

UNI-login
Et UNI-login giver adgang til en række nettjenester. Dit UNI-login er det samme som anvendes til skolens netværk og Lectio. Adgangskoden bliver automatisk synkroniseret med UMS første gang dette ændres via denne webservice (synkroniseres indenfor 20 minutter).

Gyldendals online ordbøger:
Det er muligt at benytte Gyldendals online ordbøger via nedenstående genvej. Såfremt man ønsker at benytte ordbøgerne ”hjemmefra”, kræves der et UNI-login (se beskrivelse ovenfor).

Google Apps for Education: 
Alle elever er oprettet i systemet Google Apps for Education. Det betyder, at du med dit skole-google-login har gratis adgang til forskellige programmer (tekstbehandling, regneark og præsentation mv.). Derudover får du også stillet dit eget Google-drev med ubegrænset lagerplads i skyen til rådighed. Google Apps for Education er webbaseret, og du kan logge på systemet fra alle enheder (mobiltelefoner, tablets og computere), uanset hvilket styresystem, din enhed bruger. Der henvises til Google's officielle retningslinjer for brugen af Google Apps for Education.

Office 365:
Som elev på Skive Gymnasium og HF har man gratis adgang til Office 365 pakken. Du får udleveret login til Office 365 portalen 1. skoledag. Der henvises til Microsoft's officielle retningslinjer for brugen af Office 365.

Nedlæggelse af brugerkonto og data mv.:
Vær opmærksom på at din brugerkonto og data automatisk bliver nedlagt når du stopper på gymnasiet. Sørg derfor for at få flyttet dine data væk fra skolens dataområder (Lectio, Google Apps for Education og Office 365 m.fl.) inden din brugerkonto bliver nedlagt. I modsat fald er der risiko for at data ikke kan gendannes. 

Der gøre opmærksom på, at al aktivitet på gymnasiets netværk bliver automatisk overvåget og logget. I tilfælde af overtrædelse af disse regler, kan man blive udelukket fra skolens netværk, og i gentagelsestilfælde vil sagen blive overdraget til rektors vurdering.

Genveje:
EveryonePrint: [
http://print1.skgym.dk/]
Google Apps for Education: [http://google.dk/] (klik i øverste højre hjørne på ’Log ind’ og indtast dine login oplysninger)
Gyldendals online ordbøger: [
http://ordbog.gyldendal.dk/]
Office 365: [https://portal.office.com/]
Tryllehat: [http://tryllehat.herningsholm.it/} (vælg Skive Gymnasium og HF på listen)
UMS: [
https://ums.skivegym.dk/]

[til oversigt]

Juleafslutning/Juleløb

Skive Gymnasium & HF har haft en helt speciel tradition, nemlig at der arrangeres juleløb den sidste dag inden juleferien. Juleløbet er en blanding af orienteringsløb og vandretur med overraskelser.

[til oversigt]

Kalender

På [Lectio] kan du se en månedlig oversigt over de små og store begivenheder, der finder sted uden for undervisningen (ferier, karaktergivning, prøver, fællestimer, fester, arrangementer osv.). Den står under månedskalender. Her har du altså mulighed for at få et overblik over, hvornår der sker noget vigtigt over en længere periode.

De ændringer, der ikke er planlagt i forvejen, kan du finde under dagsændringer og ugeændringer. Du har pligt til at se på disse hver dag, da det fx er her, du kan se, om dine lærere er fraværende, og om der er andre ændringer i skemaet. Se også eget skema for daglige ændringer.

Lectio fungerer desuden som en planlægningskalender, hvor du kan se, hvad der undervises i hvornår, og hvornår du skal aflevere skriftlige opgaver.

[til oversigt]

Kantinen

Kantinen er åben i alle frikvarterer indtil kl. 13. Man kan købe frugt, buffet, salatbar, boller, sandwich, samt slik og diverse drikkevarer. Drikkevarer og slik kan købes i automaten hele dagen. Brugt service stilles på rulleborde. Du får en brik udleveret, som du sætter penge ind på. Denne brik aflæses af en lille scanner i kantinen og trækker det beløb, du har handlet for.

Kantinen har sin egen [Facebookside], hvor du kan se ugens menu.

[til oversigt]

 Karakterer og karaktergivning

I gymnasiet gives der standpunktskarakterer. Standpunktskaraktererne gives en gang til 1g i jan. og to gange til 2g og 3g i nov. og feb. Karakterer kan ses i [Lectio], når den enkelte elev har logget sig på. Ved skoleårets afslutning gives der årskarakterer i alle fag på stx.

Som regel laver læreren sammen med eleven en evaluering af elevens arbejde i forbindelse med karaktergivningen.

Det endelige eksamensresultat fremkommer i gymnasiet som et vægtet gennemsnit af årskaraktererne, eksamenskaraktererne og resultatet af studieretningsprojektet. Fag på A-niveau har vægten 2, fag på B-niveau 1½ og fag på C-niveau 1. Studieretningsprojektet og karakteren i faget almen studieforberedelse tæller med vægten 2.

På HF gives der ikke standpunktskarakterer undervejs i uddannelsen, men lærerne skal to gange om året give eleverne en vurdering af deres standpunkt. Eksamensresultatet fremkommer på samme måde som i gymnasiet som et vægtet gennemsnit af eksamenskaraktererne og karaktererne for den større skriftlige opgave. Den sidste tæller med vægten 1½ (se også afsnittet om Eksamen).

[til oversigt]

Kontoret

Kontoret ligger til venstre lige inden for hoveddøren og har åbent mandag – torsdag kl. 7.30 - 15.30 og fredag kl. 7.30 - 14.00 for personlig henvendelse (tlf. 97 52 24 66 - omstilling til rektor, uddannelsesledere og studievejledere).

Er din lærer ikke kommet til et modul 5 min. efter modulets start, skal du henvende dig på kontoret.

[til oversigt]

Klasselærere

Alle 1. års elever har tilknyttet to klasselærere. På HF vil disse også være klassens tutorer. Klasselærerne arbejder sammen om at sikre, at klassens studieplan (se afsnittet om Studieplan) udarbejdes og justeres løbende, og de er også specielt opmærksomme på at få klassen til at fungere så godt som muligt. Det er også klasselærerne, der er med på årgangshytteturen i begyndelsen af skoleåret. (se afsnittet om Introtur).

[til oversigt]

Lokaleplan

Du kan finde en lokaleplan (i pdf) over gymnasiet [her]

[til oversigt]

Makkerordning

Alle elever placeres i en makkerordning ved skoleårets start. En makkers centrale opgave er at interessere sig for den andens trivsel på skolen. Makkeren skal derfor ’holde øje med’ sin makker og interessere sig for dennes trivsel i klassen og på skolen. Makkeren kontakter en af klasselærerne eller klassens studievejleder, hvis det vurderes, at makkeren ikke trives på skolen. Det er også oplagt at bruge makkerordningen sådan, at makkeren fx sørger for at hjælpe med at tage kopier til en, hvis man skulle være fraværende fra en lektion.

[til oversigt]

Mobiltelefoner

Det er selvfølgeligt, at du ikke må bruge din mobiltelefon i timerne. Den skal ligge i skoletasken og være slukket eller lydløs. Ved terminsprøver og eksamen skal du aflevere din mobiltelefon, inden prøven starter, og kan få den igen, når du forlader prøven eller eksamen. Du skal sørge for at have navn på telefonen eller pakke den ind, så du kan genkende den blandt mange andre.

[til oversigt]

Mobning

Skolen accepterer ingen form for mobning, så vi griber ind, hvis vi bliver opmærksomme på, at det finder sted. Vi har udarbejdet en plan for, hvordan vi vil reagere, hvis vi får mistanke eller information om, at én eller flere elever bliver mobbet. Vi vil derfor opfordre dig til at reagere, hvis du bliver udsat for mobning eller vidne til, at en kammerat udsættes for mobning. Henvend dig til din ’makker’ (Se Makkerordning), en lærer, du er tryg ved, eller til din studievejleder eller rektor.

[til oversigt]

Netværket

For at komme på skolens netværk skal du gå på hjemmesiden [http://tryllehat.herningsholm.it/] og klikke på Skive Gymnasium. Download og installer programmet. Herefter er det muligt at oprette forbindelse til skolens trådløse netværk. Bemærk at programmet kun virker til Windows maskiner.

[til oversigt]

Operation Dagsværk (OD)

Dette er et fælles projekt for alle landets gymnasieelever og HF-kursister. Et udvalg af frivillige elever står for afviklingen af OD-dagen på Skive Gymnasium & HF. OD støtter et uddannelsesprojekt i et 3. verdensland, og pengene til projektet samles ind ved, at man som elev bruger en dag på at arbejde. Det eneste krav er, at man skal tjene et minimumsbeløb (et “dagsværk”), som gives videre til Operation Dagsværk. Man kan også støtte den gode sag ved at købe nogle af de effekter, som sælges op til dagen. Det må bemærkes, at deltagelse tæller som fravær fra undervisningen, men det betyder ikke noget, hvis man normalt passer sine ting.

[til oversigt]

Oplading / tilslutning til stikkontakter

Der er etableret stikkontakter overalt på gymnasiet, som frit kan benyttes. Husk man skal selv medbringe forlængerledning, hvis der er behov herfor.

[til oversigt]

Orden og oprydning på skolen

Når du forlader et undervisningslokale, skal du sætte stolen op under bordet og rydde din plads for affald. Man må ikke spise i klasselokalerne. Kun vand må medbringes.

Man rydder op efter sig selv indendørs og udendørs og lægger affald i skraldespande. Klasserne har på skift i en uge, den opgave at gennemgå alle indvendige og udvendige fællesarealer og rydde evt. rester væk ved spisefrikvarterets afslutning. I får nærmere besked herom.

Vi sorterer vores affald, så papir - og kun papir - smides i de røde spande og alt andet affald i de grå. Der står affaldsspande overalt på skolen, så det er let at holde orden.

[til oversigt]

Ordensregler

Ordensreglerne her på skolen kan formuleres kort: Man skal opføre sig ordentligt! Vi forudsætter, at alle elever er bekendt med almindelige normer for god orden og samvær, så det er en selvfølge, at man rydder op efter sig selv, at man møder til tiden, at man holder sin mobiltelefon slukket i timerne osv. Det er også en selvfølge, at en skoles sociale og arbejdsmæssige fællesskab kræver ansvarlighed, hensynsfuldhed og civiliseret adfærd af elever og lærere såvel i som uden for timerne.

Dette gælder:

  • over for kammerater, kolleger og skolens personale i det hele taget

  • over for skolens fysiske rammer

  • i alle situationer, hvor man handler som repræsentant for Skive Gymnasium & HF.

Brydes reglerne for ordentlig opførsel, afgør rektor, hvilke konsekvenser, en forseelse skal have.

[til oversigt]

Parkering

Elever og lærere benytter primært parkeringspladsen over for gymnasiet, på pladsen ved ’Kineserhallen’ øst for gymnasiet eller på pladsen ved boldbanerne.
Parkeringspladserne umiddelbart foran gymnasiet er forbeholdt gæster, gangbesværede og håndværkere.
Parkering af cykler og knallerter finder sted på pladsen foran gymnasiet.

[til oversigt]

Personoplysninger

Du skal vide, at gymnasiet elektronisk registrerer oplysninger om elever og lærere.

[til oversigt]

Psykolog

Elever, der har behov for hjælp i forbindelse med personlige og familiære problemer eller problemer relateret til livet på skolen, kan blive henvist til en psykolog. Man kan blive henvist til psykologen via sin studievejleder eller via rektor, der begge naturligvis – lige som psykologen - har tavshedspligt.

[til oversigt]

Puljetimer

STX-elever skal over de 3 år have 130 puljetimer. HF-elever skal over de 2 år have 80 puljetimer.

Puljetimerne er målrettet den enkeltes elevs behov, og du vil få flere oplysninger om dine mulige valg af puljetimer når du starter på skolen.

[til oversigt]

Rektor

Rektor Lars Erik Nielsen er skolens leder og den, der træffer den endelige afgørelse i de fleste spørgsmål. Døren til hans kontor er næsten altid åben, og du må gerne stikke hovedet indenfor med relevante spørgsmål.

Telefonisk henvendelse via kontoret på tlf. 97 52 24 66 eller mobil 20 16 39 84.

[til oversigt]

Ringetider

På skolen har vi ingen klokke, der ringer mellem timerne. Elever og lærere er selv ansvarlige for at overholde tiderne:

1. modul    08.10-09.35

2. modul    09.55-11.20

3. modul    11.50-13.15

4. modul    13.25-14.50

5. modul    15.00-16.25

[til oversigt]

Rusmiddelkonsulent

Hvis en elev er bekymret over sit eller andres forbrug af rusmidler, kan eleven fortroligt snakke med rusmiddelkonsulenten, der kan hjælpe.

Hvis skolen har mistanke om, at en elev har et problematisk forbrug af rusmidler, vil eleven blive kontaktet af rusmiddelkonsulenten. Hvis det viser sig at være tilfældet, vil rusmiddelkonsulenten forsøge at hjælpe eleven ud af forbruget.

Har du en aftale med rusmiddelkonsulenten i et modul, meddeles dette læreren i starten af modulet, og du får derved ikke fravær, for den tid du er hos rusmiddelkonsulenten.

Leo Holst Jeppesen er rusmiddelkonsulent på skolen og kan kontaktes på tlf. 24 99 92 55 eller på mail [LHJ@skivegym.dk].

[til oversigt]

Rusmiddelpolitik

Enhver form for brug af alkohol og andre rusmidler på skolen er strengt forbudt – undtagen ved caféer og fester, hvor det er tilladt at drikke øl (mindre end 5% alkohol) og breezers for elever, der er ældre end 18 år.

  • Det er ikke tilladt at medbringe alkohol til arrangementerne.

  • Der udskænkes ikke alkohol til stærkt berusede personer.

  • Stærkt berusede personer kan blive bortvist fra festen.

  • Hvis en elev smugler rusmidler ind til festen, bortvises eleven fra festen og vil blive sanktioneret yderligere af rektor.

Illegale Rusmidler

Forbrug, besiddelse og salg af illegale rusmidler på skolen vil medføre hjemsendelse og anmeldelse til politiet.

Elever og evt. gæster, der vurderes at være påvirket af illegale rusmidler, bortvises fra skolen.

På studieture og ekskursioner er det forbudt at medtage, anskaffe og indtage euforiserende stoffer.

Lærerne kan tillade, at der indtages alkohol uden for programpunkterne.

I så fald gælder:

  • Der må ikke indtages alkohol i overdreven mængde - det er adfærden, der afgør, hvad overdreven mængde er. Stærk spiritus er forbudt.

  • Overtrædelse af reglerne kan medføre advarsel og sanktioner som f.eks. bortvisning fra skolen i en periode.

[til oversigt]

Rygeregler

  • Skolen er røgfri i henhold til gældende lovgivning.

  • Brug af snus er ikke tilladt på skolens matrikel.

[til oversigt]

Skemaændringer

Det kan af forskellige grunde være nødvendigt at foretage skema- og lokaleændringer. Disse bliver hver dag lagt ind på Lectio, som du har adgang til på maskinerne i forhallen og på egen pc/tablet/mobil. Du skal selv holde dig orienteret og hver dag tjekke, om der er ændringer. Desuden er det muligt at tilmelde sig en sms ordning, så man får disse ændringer på sms (se UMS).

[til oversigt]

Snyd/plagiat

Hvis en elev tages i snyd/plagiat ift. det skriftlige arbejde, anses opgaven som ikke-afleveret og skal afleveres på ny. Læreren underretter klassens klasselærere.

Læreren bestemmer, om rektor skal tage en samtale med eleven eller selv ønsker at gøre det. I gentagne tilfælde underrettes rektor, som tager en snak med eleven og evt. giver en skr. advarsel.

Skolen abonnerer på Urkund, et program der afslører om opgaven er skrevet af.

[til oversigt]

Studiecenter

Vores studiecenter, der frit kan benyttes i og udenfor skoletiden, indeholder skolens bibliotek, avis- og tidsskriftssamling, gruppearbejdspladser og en række individuelle elevarbejdspladser. Det er forbudt at medbringe mad og drikkevarer i studiecenteret.

[til oversigt]

Studiekort

På gymnasiet benytter vi digitale studiekort i samarbejde med Studiz. Det digitale studiekort oprettes på app´en ”Studiz” – den er gratis og findes på App Store, Google Play og Windows

Phone Store. Der ligger en udførlig manual til oprettelsen af studiekortet i Lectio under gruppen ”Fælles info” og i mappen ”Studiekort”.

[til oversigt]

Studieplan

Både i gymnasiet og på HF udarbejder lærerne en studieplan for undervisningen i den enkelte klasse. Denne indeholder planer for, hvordan undervisningen løbende tilrettelægges, gennemføres og justeres i alle klassens fag. I det hele taget viser studieplanen, hvordan klassens lærere har planlagt, at undervisningen skal opbygges, så eleverne kan nå de kompetencer, der er målet både i de enkelte fag og i uddannelsen generelt.

Studieplanerne lægges på Lectio, der kan nås fra skolen hjemmeside. Her kan dine forældre også følge med.

[til oversigt]

S.U. - Statens Uddannelsesstøtte

Alle elever der er fyldt 18 år har ret til at få SU. Der findes ingen dispensationsmuligheder for at søge, før man fylder 18 år. Du kan få SU fra det første påbegyndte kvartal efter din 18. års fødselsdag. Støttens størrelse er afhængig af dine forældres samlede indtægt.

Der vil være et fradrag i forældreindkomsten for hver søskende under 18 år.

Selvom du flytter hjemmefra, før du fylder 20 år, gælder satsen som hjemmeboende stadigvæk, medmindre du søger om dispensation for dette - spørg din studievejleder, eller læs reglerne om dispensation på www.su.dk.

Fra SU har modtaget din ansøgning og får beregnet din SU går der 2-3 uger, så søg i god tid.

Du søger om SU via minSU på www.su.dk. For at få adgang til minSU skal du bruge NemID. Har du ikke NemID kan du bestille det på www.su.dk. Det tager noget tid, før koden kommer i din postkasse, så bestil i god tid.

[til oversigt]

Sygeeksamen

Hvis du bliver syg til enten skriftlig eller mundtlig eksamen, skal du huske at melde dig til sygeeksamen. Denne afholdes i begyndelsen af det nye skoleår - oftest i august.

Hvis du bliver syg under selve eksamenen, skal du meddele dette til tilsynet eller eksaminator/censor, hvorefter du kan forlade eksaminationen.

Du skal være opmærksom på, at du under ingen omstændigheder efter en gennemført eksamen kan gøre krav på at komme til sygeeksamen.

Sygdom skal meddeles skolen (kontoret) så hurtigt som muligt, og du skal sørge for at skaffe dig en lægeerklæring. Denne betaler du selv.

[til oversigt]

Sygemelding

Hvis du bliver syg i løbet af skoleåret, bør du lægge en forklaring på Lectio under fraværsårsag, så rektor og din studievejleder kan se, hvorfor du har forsømt undervisningen. Hvis du på grund af sygdom er nødt til at forsømme undervisningen længere tid ad gangen, bedes du kontakte rektor. Skolen kan forlange dokumentation i form af en lægeerklæring. Ved længerevarende sygdom har skolen mulighed for at tilbyde ekstraundervisning.

Hvis du bliver syg en dag, hvor du skal til eksamen, skal du straks meddele dette til skolen, og du skal aflevere en lægeerklæring. Du kan så senere komme til sygeeksamen. Det samme gælder, hvis du bliver syg i forbindelse med udarbejdelsen af studieretningsprojektet i 3.g eller den større skriftlige opgave i 2.hf.

[til oversigt]

Tutorer på HF

På HF har du som elev en af dine lærere tilknyttet som tutor, og han/hun skal støtte dig i dit arbejde med at lære. Tutoren skal bl.a. hjælpe dig med at opstille realistiske mål for din læreproces. Disse mål indføres i din elektroniske studiebog. Din tutor skal også vurdere og fortælle dig, hvordan han/hun synes det går med din læring.

Du skal lægge et resumé af samtalerne med tutoren ind i den elektroniske studiebog, så det I har talt om og aftalt kan fastholdes, så I kan tage fat der ved næste samtale.

[til oversigt]

Udmeldelse

Hvis du ønsker at melde dig ud af skolen, skal du i første omgang tale med din studievejleder, dernæst udfylde en skriftlig udmeldelsesblanket på kontoret. Hvis du er myndig, skal denne underskrives af dig selv, og hvis du ikke er myndig, af dine forældre.

[til oversigt]

Udvekslingselever

Vi modtager hvert år en række udvekslingselever fra andre lande. De følger undervisningen i en klasse og deltager i skolens liv på linje med “almindelige” elever.

[til oversigt]

UMS

For at abonnere på sms (så du får skemaændringer mm.) skal du logge på hjemmesiden http://ums.skivegym.dk - Indtast dit brugernavn: skgym\dit_brugernavn og din adgangskode. Nu kan du tilføje/ændre dit mobilnummer, abonnere på sms eller ændre din adgangskode.

[til oversigt]

Valgfag

I gymnasiet vælges to valgfag ved indmeldelse, et fremmedsprog og et kreativt fag. Derudover kan eleverne vælge 2-5 valgfag undervejs, afhængigt af studieretning og det valgte fremmedsprog. På HF vælges et kreativt fag eller idræt ved indmeldelse. Dette valg er ikke bindende. Derudover skal der vælges en fagpakke samt 1-2 valgfag ud over de obligatoriske fag og niveauer.

Du kan i begge skoleformer vælge de fag, som skolen tilbyder på A-, B- eller C-niveau.

Du vælger valgfag i 1.g og 1.hf samt for stx-elever også i 2.g. Du vil blive orienteret om mulighederne for valgfag, og du får også lejlighed til at tale med faglærere fra de valgfag, du måtte overveje at tage, så du får en god baggrund for at vælge, hvad der er det rigtige for dig. Du skal dog vide, at ikke alle valgfag eller niveauer oprettes, for det afhænger af, hvor mange der har ønsket det pågældende fag eller niveau.

[til oversigt]

Vejledning

Vejledning i gymnasiet: Alle skolens elever er tilknyttet en studievejleder. Studievejlederens opgaver er at yde kollektiv og individuel vejledning med hensyn til sociale, økonomiske, personlige og faglige problemer i forbindelse med gennemførelsen af uddannelsen i gymnasiet eller HF. Du kan trygt gå til din studievejleder med dine problemer, da han/hun har tavshedspligt med mindre andet er aftalt med eleven.

Studievejlederne har faste kontortider, som kan ses i Lectio, på hjemmesiden og på tavlerne ved studievejlederkontorerne.

Alle elever tilbydes en samtale inden for det første halve år.

Har du en aftale med en studievejleder i et modul, meddeles dette læreren i starten af modulet, og du får derved ikke fravær for den tid, du er hos din studievejleder.

Studievejledernes kontorer ligger på 1. sal oven for den store trappe i forhallen. Du kan læse mere om studievejledningen på skolens hjemmeside [studievejledning]

[til oversigt]

Vejledning om din tid efter gymnasiet

Ud over skolens studievejleder er du knyttet til en studievalgsvejleder. Denne yder personlig vejledning på gymnasiet, når der er træffetid. Du finder træffetider på infotavlen. Du kan også maile til midtvestjylland@studievalg.dk.

Det kan være du ikke ved, hvilken uddannelse, der er den rigtige for dig efter gymnasiet. Det kan også være, at du skal have hjælp til et konkret spørgsmål om den uddannelse, du tænker på.

Studievalg afholder i årets løb en række arrangementer, som vil introducere dig til det videregående uddannelsessystem og give dig redskaber, så du selv bliver i stand til at finde information om valg af uddannelse. Nogle er klasseopdelt, andre er årgangsmøder. Nogle er udformet som oplæg, mens andre igen er workshops.

[til oversigt]

Viseaften

En gang i løbet af efteråret arrangerer Skive Gymnasium & HF en viseaften, hvor såvel forældre som elever og lærere er velkomne. Vi synger denne aften i fællesskab sange og viser fra såvel den danske som den ikke-danske sangskat. Endvidere er der musikalske indslag fra skolens kor, elev-bands og andre, som har lyst til at fremføre sang og musik. Alle genrer er repræsenteret denne aften - lige fra gamle danske viser til rytmisk musik og “rap”.

[til oversigt]

Åben Lille Sal

Faglig hjælp og vejledning til dig og dine kammerater.
Hver mandag mellem kl. 13.30 og 15.30 står et fast team af skolens lærere klar i Lille Sal til at hjælpe, motivere og yde faglig vejledning inden for dansk, matematik, fysik, biologi, engelsk, samfundsfag, musik (1. mandag i hver mdr.) og udvalgte fremmedsprog.                                                                 

Åben Lille Sal rummer både obligatoriske støtteforløb og tilbud til alle elever om hjælp til de daglige lektier, løbende afleveringsopgaver og større skriftlige projekter – alt sammen tilrettelagt for at imødekomme netop de behov, som du og dine kammerater har igennem hele jeres studietid på Skive Gymnasium & HF. I perioder med større skriftlige projekter sørger lærerteamet

desuden for ekstra lærerbemanding i Åben Lille Sal, så alle får tilstrækkelig faglig vejledning og sparring.

Foruden tid til faglig fordybelse er Åben Lille Sal et hyggeligt og afslappende mødested for dig og dine kammerater, hvor faglighed og god stemning ikke er hinandens modsætninger.

Bagud med afleveringsopgaverne?

At komme bagud med afleveringsopgaverne kan være både frustrerende og stressende for det daglige skolearbejde. Det handler derfor om at få indhentet det forsømte på en både lærerig og effektiv måde, og her er støtte, vejledning og et kærligt skub fra en lærer den bedste løsning. De elever, som af forskellige grunde er kommet bagud med afleveringsopgaverne, skal derfor indgå i et fast afleveringsforløb i Åben Lille Sal, indtil det forsømte arbejde er indhentet.

Fast støtte- og vejledningsforløb i matematik og dansk

Åben Lille Sal kører hele året med obligatoriske forløb i både dansk og matematik for de elever, der på baggrund af screeninger i fagene har særlige behov for faglig støtte og vejledning. Her arbejder vi i dansk med at træne læsning, tekstforståelse og skriftlig fremstilling og i matematik med talforståelse, problemløsning og matematiksprog/symbolik.

Ofte tager vi udgangspunkt i aktuelle lektier og afleveringer, men det afhænger altid af elevens individuelle behov. Vejlederne i forløbene er særligt uddannet til at hjælpe elever med vanskeligheder i dansk og matematik.

[til oversigt]

Årsprøver

Der holdes skriftlige og mundtlige årsprøver for gymnasieeleverne i 1. og 2.g (HF har normalt ikke årsprøver), og disse ligger i sidste del af skoleåret. Skolen planlægger årsprøverne ud fra det, der er muligt og nødvendigt, efter at de egentlige eksaminer er meldt ud fra ministeriet.

[til oversigt]

 

 

 

  Rektor - Lars Erik Nielsen